13 בפברואר 2012

חוויה בפסטיבל

ביפן נערכים פסטיבלים רבים. בין המפורסמים שבהם ניתן למצוא את פסטיבל גיון שנערך בקיוטו, או את פסטיבל טקיאמה שנערך ב... ניחשתם נכון, טקיאמה. עוד לא הייתי בפסטיבל גדול, אבל יודעי דבר אומרים שמדובר במאורע צבעוני ושמח.

רוב הפסטיבלים נערכים באביב ובקיץ, כשלא קפוא בחוץ וכל יציאה מהבית לרוח השואגת ולכפור גוררת אחריה רצף קללות קצר על האקלים היפני. לעומת זאת, גם בחורף ניתן למצוא פסטיבלים מספר, כמו למשל פסטיבלי קרח (כאשר המפורסם שבהם נערך בימים אלה ממש בסאפורו, עיר המחוז של הוקאידו).

הגעתי ליפן בתחילת אוקטובר, סוף עונת הטייפונים והפסטיבלים. ועדיין, לפני כמה ימים אמרו לנו שנערך באוקזקי פסטיבל אש ששווה לראות. אז אספתי את ש', את חברתי היווניה, וידיד יפני (עם אוטו!!! לא שזה נדיר פה. כשהמפעל של טויוטה נמצא מרחק יריקה ממך לכולם יש אוטו, או עובדים במפעלי רכב. באמת) ונסענו לראות אש ותמרות עשן.

הגענו בסביבות שבע בערב, עברנו מספר דוכנים מתבקשים של טאקויאקי, אוקונומיאקי, וממתקים (לא הטאיאקי האהוב שלי, לצערי), עלינו בגרם מדרגות די תלול והגענו למקדש. צפינו במשך כשעה במזמורי תפילות וטקסי טיהור שדים, עד שהתחיל החלק המעניין, שנמשך לצערי רק כעשר דקות: כמה גברים לבושים לבן התרוצצו על רצפת המקדש, נושאים לפידי קש גדולים ובובות שדים ומנופפים בהם באופן שגרם לנו לתהרות איך מקדש העץ לא נשרף עד הייסוד.



ביציאה פגשנו עוד חברים מהמכון שבאו לראות את הטקס, ואז יצאנו לשתות.

היה קצר וקר אבל בהחלט שווה את זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה