16 בנובמבר 2011

חוויות ברכבת

אתמול נסעתי לנגויה לעשות כמה סידורים הכרחיים.

הנסיעה לעיר הגדולה אורכת כחצי שעה, ומחירה 600 ין (30 ש"ח). הנסיעה הלוך הלכה חלק למדי: הקשבתי למוזיקה, הגעתי, לא הסתבכתי יותר מדי בתחנה (והיא ע-נ-ק-י-ת), נכנסתי לרכבת העילית שלא הייתה צפופה כל כך ונסעתי לי למשרד ההגירה.

בדרך חזור רציתי לעבור ב-Sakae, כדי לקנות פלאפון (בסניף הקרוב לביתי ניסו למכור לי אחד במחיר די מופרז, וידעתי שיש סניף גדול בנגויה. אם גם ככה אני שם, למה לא?). אז חזרתי על עיקבותיי, הגעתי לתחנת נגויה, ירדתי לתחתית והגעתי לסקאה. גם זו תחנה גדולה - יש לה כעשרים יציאות. ניחשתי יציאה, איכשהו הגעתי לסניף כלשהו של חברת הפלאפון שחיפשתי (אם כי לא הסניף שהתכוונתי ללכת אליו), ואז שמתי פעמיי חזרה לאוקזקי.

ירדתי שוב לתחתית, שפתאום נהייתה די צפופה. עמד שם בחור שביקש מכולם לחכות שהנוסעים יירדו קודם, וכשראיתי כמה אנשים יש קינן בי חשד שלא מדובר בסתם עובד תחנה, אלא ב-Pusher. אבל בסוף האנשים נדחפו פנימה בעצמם ולא היה בו צורך. נראה לי.

לבשתי סוודר. סוודר לעיתים משיל שערות. ואכן, כשירדתי בתחנה שמתי לב שעל חליפותיהם של העובדים (או ביפנית: אנשי המשכורת. כולם פה לובשים חליפות.) שעמדו בצמוד אליי יש כל מני חתיכות צמר שלא היו שם קודם. אופסי.

עליתי לרכבת חזרה לאוקזקי. לא היה מקום לשבת, עמדתי. נסענו קצת ואז הרכבת נעצרה לכארבעים דקות. הדובר חזר על אותה ההודעה (שלא הבנתי, וגם כשהסבירו לי לא כל כך הבנתי. כנראה תקלה) כל רבע שעה בערך. לא היה ברור לי אם זה בשביל הנוסעים החדשים שעלו בתחנה שהרכבת נעצרה בה, או סתם כדי להגיד לנוסעים במילים יפות שכן, אנחנו מבינים את אי הנוחות לקוחות רמים ונכבדים, עמכם ההתנצלות העצומה.

ברכבת לא נהוג לדבר בטלפון. תמיד קראתי שברכבות ביפן כולם דבוקים לסלולרי. האמת היא שלא שמתי לב למשהו יוצא דופן, או שונה מהארץ. אני מניחה שבעידן הסמארטפונים זה מתבקש. אולי לפני חמש שנים זה באמת נראה מוגזם.
ולכן, בחור אחד שחפצה נפשו בשיחה יצא מהרכבת, דיבר בחוץ, וחזר פנימה.

מדהים.

3 תגובות:

  1. לא מדברים בטלפון, אבל שולחים מיילים :)

    השבמחק
  2. ראיתי את הסרטון ןלא הצלחתי להבין לסופו את רעיון הפושר.
    האם זה תפקיד רישמי של מישהו? או מתנדב טוב לב?

    סתם ככה פושר באנגלית זה סלנג לסוחר סמים.

    השבמחק
  3. אני חושבת שמדובר בתפקיד רשמי, אבל יכול להיות שהם בעיקר סדרנים ברציפים. בשעות העומס הם פשוט דוחפים אנשים פנימה.

    השבמחק