1 באוקטובר 2011

חוויה בסופר

הגעתי אתמול בבוקר. את רשימותיי מהטיסה וההגעה אעדכן בהזדמנות. כעת ברצוני לחלוק חוויה שחוויתי כשקניתי כמה מוצרים הכרחיים בקומביני (combini, נגזר מהמילה convinience store). חנות קטנה, שאוגרת בתוכה מוצרים מכל הסוגים! מאוכל ועד חומרי ניקיון. והכל רבותיי, הכל בדולר!!! ולא כמו החנויות המגעילות של הכל בדולר עם ריח הנפתלין שיש אצלינו.

אז הסתובבתי בין המדפים ולקחתי מכל הבא ליד (ועדיין לא מספיק. יש דברים שחסרים, ויש דברים שכנראה אני צריכה לקנות מחדש, כמו מתלים, שמשום מה לא נדבקים לי לקיר של המקלחת כמו שצריך וזה מתסכל נורא). אני חושבת שהייתי עוף מוזר בנוף, עם כל המוצרים.

המוכרת העבירה את המוצרים בקופה ואז הכניסה אותם לשקית. את הספל שקניתי היא עטפה בנייר, וראתה שקניתי כדורי אורז (אוניגירי), אז היא נתנה לי גם צ'ופסטיקס. קניתי פח קטן למקלחת שהיה מאובק, ואז היא הוציאה מן דאסטר כחול כזה וניקתה לי את האבק! היא דיווחה לי כמה אני צריכה לשלם. נתתי לה כסף, היא לקחה אותו, שמה אותו בקופסה קטנה שבה הייתי אמורה לשים אותו, ואז לקחה אותו שוב. את העודף היא כבר נתנה לי ביד, לא בלי שאמרה בקול רם כמה שילמתי וכמה מגיע לי. כשפניתי לצאת, היא פתחה עבורי את הדלת כיוון שהייתי עמוסה בשקיות, יחסית.

היה מעניין.

3 תגובות:

  1. אני אוהבת לא רק את האדיבות שלהם, אלא גם את העובדה שהיא מבינה מההתנהלות שלך שאת חדשה, ומנסה ללמד אותך "איך" לשלם :)
    אז כמובן שאת צריכה להניח את הכסף במגש, והיא תגיד כמה נתת לה, ואז היא תגיד כמה היא מחזירה לך.
    טיפ קטן - הם גם נורא אוהבים עודף כמה שיותר מדוייק, ככה שאפשר להיפטר מכל היינים הקטנים בשיא הטבעיות, ולא להתקע עם מלא מטבעות בארנק.

    טיפ בנוגע לקונביני, אני משערת שראית שם את הארוחות קונביני שבאות קומפלט. יש אופציה שיחממו לך בחנות, וגם אמור להיות במיקרו (שאולי) יש לך בדירה כפתור מיוחד שמתוזמן לארוחות קונביני!

    ובכללי בנוגע ליפן - אם לא שמת לב אז בטח זה יקרה בקרוב - אין להם ממש פחים ברחוב. אם את קונה בקבוק שתיה למשל, את צריכה לשמור אותו אצלך ולזרוק בפחים של המיחזור שבדרך כלל נמצאים, איך לא, בכניסה לקונביני.

    השבמחק
  2. מעניין, למה נסעת?

    השבמחק