11 בינואר 2012

חוויות עם היפנים המקולקלים

ולמה אני אומרת היפנים המקולקלים?

כי כל יפני שידבר כם זר ביוזמתו, שרוצה שיהיו לו חברים זרים (ולא כדי ללמוד אנגלית, כי אנגלית הוא יגיד שהוא לא יודע, אפילו אם כן) הוא קצת מקולקל. רוב היפנים לא יכניסו זרים, בין אם ממדינה אחרת או סתם זרים שהם לא מכירים, למעגל הפנימי שלהם (ה-uchi, לבקיאים בתאוריות למיניהן. יש גם לינק לוויקיפדיה למי שלא).

אז יש לי פה כמה חברים יפנים, שאת רובם פגשתי בפאב של הסטודנטים. בהגדרה  הוא לאו דווקא הפאב של הסטודנטים, אבל הוא נמצא בתחומי מכון ימאסה, והברמן הקבוע הוא אחד העובדים של ימאסה, אז...

וגם יפנים באים לשם מדי פעם, ומדברים קצת עם הזרים. רובם יודעים אנגלית, או לפחות מבינים אותה כשמדברים אתם. חלקים מנסים גם לתרגל אותה. אבל רוב אלה שפגשתי שם לא התעקשו על כך (למרות שיש אחרים שכן).

כיאה לחברים, לעיתים יוצאים לבלות. כשאני יוצאת עם אותם יפנים, יש הרגשה קצת שונה. מן ניסיון למשוך ולמשוך את הבילוי עד שנירדם.

כשהייתי בארץ, למשל, ויצאתי עם חברים לשתות בירה, בזה נגמר הבילוי. לפעמים היינו הולכים לבית של אחד מאיתנו לאחר מכן לעשות מה שזה לא יהיה, אבל בדרך כלל שם זה נגמר. לא הוצאנו עוד אגורה מעבר ל-30 ש"ח על הבירה והטיפ למלצר.

אבל כשיוצאים עם יפנים... אז הולכים לאכול. ואז יוצאים לקריוקי.

או שהולכים לאכול צהריים. ואז הולכים לאכול עוד, במקום אחר (כפי שקרה לי לפני כשבוע, כשאני וש' הלכנו עם חברה יפנית למסעדה הודית, ואז לאכול דונאטס בבית קפה).

ופני כמה ימים הלכתי עם חברה יפנית, וחברה מהמכון, לקטיף תותים.

התותים היפנים גדולים, נוצצים, ויקרים. וקצת מתוקים מדי, לטעמי
 לאחר שקטפנו ומילאנו את בטננו בתותים שהיה להם יותר טעם של מיץ-תותים מאשר של תות, הציעה חברתינו היפנית נאצ'י שנלך לשדה לראות פרחים. למה? ככה.

יכול להיות שאלה פרחי לע הארי?
 ולאחר שיצאנו מהשדה, והבת החמודה להפליא של נאצ'י קטפה לנו זרי פרחים, נאצ'י לקחה אותנו למוזיאון קטן שבוא מציגים את קישוטי ועגלות הפסטיבל השנתי של העיר.

עפיפונים במוזיאון
 לסיום, הלכנו לאכול ארוחה יפנית מסורתית במסעדה של מכרים שלה.

אני לא יודעת אם כל הבילויים הארוכים האלה הם ניסיונות למשוך את היום, לבלות יותר עם חברים שלא רואים כל יום, או שבכל זאת יש בזה משהו יפני. כך גם אומרים חבריי ללימודים שנמצאים פה כבר די הרבה זמן: "כן, זה בילוי יפני. ללכת לאכול, ואז לשתות, ואז לקריוקי..."


לפחות קיבלנו חבילת תותים למזכרת! מזל, כי אני לא הייתי קונה...

אני מקווה שהם לא יירקבו עד שאוכל אותם

3 תגובות:

  1. מעניין, אולי זו פשוט הדרך שלהם לשבור שגרה.

    השבמחק
  2. בילוי יפני מתמשך נשמע כמו קטע פולני כזה, שעומדים עם האורחים ליד הדלת שעה ונפרדים, ולא רוצים (או שלא נעים) לשים לזה סוף, אז זה נמשך. (א' מהמרכז לשעבר, שקוראת מדי פעם ומתמוגגת מהתיאורים של עולם צבעוני, מרתק וכל כך שונה)

    השבמחק
  3. אני יכול להבין את זה, אם הם עובדים כול כך הרבה כמו ששמעתי אני מבין איך יציאה של פעמים בשנה לא תיהיה קצרה

    השבמחק