12 במרץ 2012

חוויות מסעדה

הימים עמוסים כתמיד, וחוויות מעניינות במיוחד אין לאחרונה, אז חשבתי לכתוב פוסט קצרצר על מסעדות ביפן.

כשנכנסים למסעדה, על המלצרים והטבחים לצעוק במקהלה חצי מסונכרנת "ברוכים הבאים!". כמובן שהבנות מברכות בקול צווחני ומעצבן, ושומעים אותן כל הסובבים (כלומר, גם אלה שנכנסו לפני שעה). לא הכי מרנין, אבל יש מקומות שקל להתעלם מזה בהם יותר מאחרים.

מסעדות יכולות להיות עם שולחנות וכסאות, או עם מחצלות טטאמי (או גם וגם). לפעמים יש בור ברצפה, ואז אפשר לשבת על המחצלות כאילו מדובר בכסא. לפעמים אין, ואז לבעלי הרגליים הארוכות (כמוני) לא כל כך נחמד ונוח. בשולחן יחכה לכל הסועדים, בין אם מדובר באחד או בעשרה, תפריט אחד.

המלצרית (או המלצר) תיגש לשולחן ותיתן לסועדים כוסות מים/תה ומטליות לניגוב הידיים. לעיתים היא תישאר לעמוד שם עד שהסועדים יזמינו (זה קורה לי גם הרבה במסעדה שאני עובדת בה, ואז כשנמאס לי לחכות אני אומרת להם שיקראו לי כשיחליטו), ולעיתים היא תפנה את תשומת ליבם לפעמון על השולחן שיש לצלצל בו כשרוצים לקרוא למלצר.

אם חפצה נפשכם בבירה, תוכלו לבחור בין "בירה מחבית", או "בירה מבקבוק", אבל לרוב לא תוכלו לבחור בסוג הבירה. רק הגודל ומאיפה אתם רוצים לקבל אותה. כשהמנות מגיעות כולן לשולחן, המלצרית תיתן לכם את הקבלה עם הסכום הסופי. אם תזמינו עוד, היא תיקח את הקבלה ותשנה אותה.

ביציאה יש לשלם בדלפק, ולא להשאיר טיפ!

2 תגובות:

  1. הי,
    הגעתי לבלוג שלך במקרה אבל ממש נהניתי לקרוא בינתיים, ומצאתי את עצמי חופר עמוק בהיסטוריה של הרשומות. על כל מקרה, רק רציתי לומר לך כל הכבוד על האומץ לצאת ליפן בכוחות עצמך ככה, זה חלום של הרבה אנשים אבל מעטים ממש מגשימים אותו.
    בקשר למסעדות, גם כשאני ביקרתי ביפן לפני כמה שנים סבלתי מבעיה דומה בעקבות הרגליים הארוכות שלי. אז אני יודע על מה את מדברת.
    כתבת שלא נותנים לך לבחור את סוג הבירה במסעדות, אבל איזו בירה מגישים בדרך כלל? אסהי? קירין? משהו אחר?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, שמחה לשמוע שאתה נהנה מהבלוג :)

      לא יודעת מה מגישים בד"כ. כל מקום משהו אחר.

      מחק