7 במרץ 2012

חוויות מספרה

בדרך כלל, פעמיים או שלוש בשנה, מגיעה התקופה הזו שבה לא משנה באיזו שעה של היום אני אסתכל במראה, לא אהיה מרוצה ממראה השיער שלי. זה הסימן שצריך ללכת להסתפר.

בארץ היה לי ספר קבוע, ואכן הלכתי אליו כשבוע לפני שטסתי, כי רציתי לדחות את הקץ: ללכת לספר שאני לא מכירה במדינה זרה.

אבל אז חלפו להם ביעף חמישה חודשים, ושוב הגיעה התקופה הזו. ביפן (או אולי רק בעיר/אזור שלי), יש מספרה בערך כל עשרה בתים, ובדרך כלל היא תהייה מסומנת בצינור מסתובב בצבעים כחול-אדון-לבן. למה? השם יודע. הבעיה היא, שלהסתפר ביפן זה עסק יקר: התספורת הבסיסית ביותר תעלה בדרך כלל כ-200 ש"ח, וזאת בלי הבדלה בין "תספורת גברים" ו"תספורת נשים".

ליד בית הספר יש מספרה, וכשנכנסתי לברר כמה עולה תספורת, אמר לי בעל המקום (או כך נדמה לי), שלתלמידי ימאסה זה עולה 2800 ין (140 ש"ח בערך). כמובן שהחלטתי שלשם אלך. באותו ערב (כלומר, היום בערב), נכנסתי למספרה. את התיקים הכניסו לי ללוקרים, ואמרו לי לחכות.

לאחר כרבע שעה קראו לי לחפוף: המשענת של הכסא, בדומה לכסאות אצל רופא השיניים, יורדת באופן אוטומטי. וכך, לאחר שחולצתי נעטפה בניילון, במגבת, ואז שוב בניילון, החלה החפיפה. אה, וכמובן ששמו לי מטלית על הפרצוף כדי שמראה החופפת חס וחלילה לא יפריע לעיני העדינות.

ואז ישבתי על כסא הספר, מוכנה להיפרד משיערי. אחת העובדות העניקה לי מסאז' קצר במשך דקות מספר, ואז הספר הגיע. ניסיתי להסביר לו שאני רוצה את אותה צורת התספורת שבאתי אתה, רק קצר יותר, אבל הוא לא כל כך הבין. גם כשניסיתי להסביר באנגלית (ובאופן מפתיע, הוא דובר אנגלית די טוב), הוא לא הבין. הצבעתי על תמונה במגזין שנראתה לי דומה, וכך יצאתי עם תספורת יפנית למהדרין, אך לא רעה. שינוי די מרענן ממה שיש לי בדרך כלל.

היה נחמד. מעניין אם ייצא לי לבוא שוב.

7 תגובות:

  1. אגב, יש סרט נחמד שנקרא: המספרה של יושינו, על כפר שבו כולם מקבלים אך ורק את אותה תספורת, עד שאחד הילדים מחליט להתקומם:
    http://www.youtube.com/watch?v=Vwqog9xxZS4

    השבמחק
  2. תשובות
    1. תעלי לפייסבוק אונגאי שימאסו, אני סקרנית :)

      מחק
    2. גם אני סקרנית...

      מחק
    3. אני גם סקרן. העם דורש תמונה!

      מחק
  3. מזכיר לי שחיפשנו מספרה בשביל אחי ביפן, מצאנו אחת שבה התספורת עלתה 1000 יין.

    אגב, בקשר לעמוד:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Barber's_pole

    השבמחק